Om StoryHack
Nye historier i en tid fyldt med gentagelser
I skolen brugte jeg matematiktimerne på at udtænke historier. I dansktimerne tæmmede jeg dem i henhold til gældende etikette for grammatik og sømmelighed. På den måde blev matematiktimerne pudsigt nok afgørende for det, jeg beskæftiger mig med i StoryHack.
Jeg kan sagtens fremtrylle en velskrevet tekst. Det er i høj grad det, jeg lever af. Men jeg vil hellere skrive den fede historie, hvor ingen tænker over, om der mangler et komma.
Lad os gøre det lidt bedre…
De seneste år er der blevet produceret utrolig mange ord og sætninger. Nogle ord har ført til en hurtig gevinst, mange har skabt et gedigent trafikkaos, og ikke så få har ført os ind i en blindgyde. Endelig er der de ord, der betyder noget – og dem skal vi have frem i lyset.
StoryHack er et opgør med tomme ord og en vision om at gentænke historierne og udvikle indhold, der skaber værdi. For afsender, for modtager og for relationen mellem dem.
… og stille de rigtige spørgsmål
Jeg rådgiver virksomheder om storytelling og skriver tekster, der skiller sig ud og rammer plet. Helt konkret kommer det til udtryk i klassisk journalistik, native advertising og content marketing.
Uanset om jeg skriver en pressemeddelelse, et blogindlæg eller det helt store iværksætterportræt, starter det altid med de gode spørgsmål. For det er de gode spørgsmål, der leder mig ind til kernen af historien og i retning af de vigtige og de skæve vinkler.
Online og offline, B2B og B2C
Jeg skriver artikler til flere print- og onlinemedier og har kunder fra forskellige brancher inden for B2B, B2C og det offentlige. Uanset kunden eller mediet er mit journalistiske greb og evnen til at navigere i spændingsfeltet mellem storytelling og strategi afgørende for det resultat, jeg leverer.
Her er et udpluk af de brancher og emner, jeg har beskæftiget mig med:
- Livsstil og forbrug
- Sundhed og trivsel
- Ledelse, karriere og iværksætteri
- Rejser og oplevelser
- Studieliv og arbejdsmiljø
- Energi og indeklima
- Hus og have
- Og meget andet
Men jeg kan jo ikke det hele
Derfor har jeg allieret mig med et netværk af dygtige samarbejdspartnere, der bidrager til den gode fortælling. Lige fra visuelle genier inden for foto, grafik og video til hardcore specialister inden for konverteringsoptimering.
Hvad kan StoryHack hjælpe med?
Få skarpe og inspirerende tekster med naturligt integreret SEO. Content med øje for trafik og interaktion og en fortælling læseren kan spejle sig i.
Få rådgivning til at vinkle virksomhedens fortælling og kom tættere på målgruppen. Vi ser på virksomhedens potentiale, kundernes drømme, ønsker og behov samt de midler, der skal knytte virksomhed og kunde sammen.
Fang opmærksomheden hos modtageren med fængende emnelinjer og relevant indhold med et klart budskab.
Få mest muligt ud af dit content med en gennemtænkt virksomhedsblog, der skaber trafik, engagement og profilerer virksomheden som ekspert.
Få oversættelser med mening. Fra svensk, norsk, tysk eller engelsk til dansk. Versionerede tekster, der tænker den danske læser ind i teksten, så den giver mening.
Tænk storytelling ind i pressemeddelelsen og øvrige PR-aktiviteter og giv medierne noget at skrive og tale om.
Har du eksisterende tekster eller måske bare skelettet til dit content? En god omskrivning, redigering og SEO-optimering, evt. tilføjet nye catchy elementer kan trylle en informerende tekst om til en inspirerende tekst.
Har du brug for sparring, artikler og øvrigt indhold til det gode kundemagasin, medlemsbladet eller den informative folder. Få nye øjne på din kommunikation – og inspirerende, relevant indhold, dine læsere gider bruge tid på.
Velkommen til Story Hack
Gitte Holm
Idémager med en krøllet hjerne. En kreativ perfektionist. Hende der stiller vildt mange spørgsmål…
Sådan lyder nogle af de rygter, jeg har hørt om min professionelle persona, og der er heldigvis noget om snakken. Siden 2007 har jeg beskæftiget mig med den gode historie, og det er lige netop det, StoryHack er sat i verden for.
15 års historier
Min uddannelse med den formelle titel cand.mag i dansk er et humanistisk sammenkog af antropologi, kønsstudier, medievidenskab og dansk, krydret med journalistik.
Siden 2007 har jeg arbejdet med magasiner, PR, dagblade, content marketing og native advertising. Med StoryHack forener jeg det bedste fra alle genrer med gennemtænkt storytelling.