Tekstforfatter

Content der rammer kunderne og når til tops på Google

En tekst er meget andet end grammatisk korrekte sætninger og en produktbeskrivelse. Teksten er et konverteringsværktøj og det slogan, du aldrig glemmer. En stemme og en fortælling som målgruppen kan spejle sig i.

Derfor skal en tekstforfatter ikke bare kunne skrive – en tekstforfatter skal også skabe stemning, handling eller holdning.

Er teksten interessant, vil læseren blive hængende, lære lidt mere og høre flere historier af samme skuffe. Har du skabt et regulært hangout – et online univers, der inspirerer og engagerer – er der gode chancer for at både kunderne og Google får øjnene op for din virksomhed.

Hvilke tekster har du brug for?

Inspirerende tekster til din målgruppe med naturligt integreret SEO.

Fængende emnelinjer og relevant indhold med et klart budskab.

Læs mere om nyhedsbreve

Skab trafik, engagement og profilerer virksomheden som ekspert.

Læs mere om virksomhedsblog

Versionerede tekster, der giver mening for den danske læser.

Læs mere om oversættelser

Skarpe titles og meta descriptions og naturligt SEO-optimeret indhold.

Få budskabet i medierne med en skarpvinklet historie, der er rammer plet.

Omskrivning, redigering og SEO-optimering af eksisterende tekster.

Få sparring til indhold, temaer og skæve vinkler – og tekster, der bliver læst.

Dit digitale kropssprog

I samspil med layout og øvrigt content spiller teksten en vigtig rolle for dit digitale førstehåndsindtryk. Tænk på teksten som et digitalt kropssprog. Den kan have nerve og personlighed eller være overfladisk. Forsvinde i mængden eller fremstå som typen, der kun taler om sig selv. Bevares, det er jo ikke fordi vi har til hensigt kun at tale om os selv. Men det kan jo ske for selv den bedste…

… og netop derfor bør du få nye øjne på teksterne af en professionel tekstforfatter, der stiller de rigtige spørgsmål og rammer lige i hjertet hos målgruppen.

Trafik eller gadefest?

Er din hjemmeside et svingdørsetablissement, hvor gæsterne forsvinder ligeså hurtigt, som de kom ind? Så er det måske fordi, de er blevet lokket med falske forhåbninger og søgeordsspam. I SEO-kredse bliver der talt meget om trafik, men det handler ikke kun om at få besøgende. Det handler i lige så høj grad om at skabe værdi for gæsterne, så de har lyst til at blive lidt længere.

Indhold der indeholder noget

SEO – eller søgemaskineoptimering – er intet mindre end en kunstart, og der er mange ting, der skal fungere, hvis du skal ramme plet og nå til tops. Førhen var det ingen sag at snøre Google med skøre konstruktioner af søgeord, men i dag kræver det en mere raffineret indsats at blive belønnet med en høj placering.

Groft sagt skal dit indhold indeholde noget. Det skal fastholde, engagere og skabe værdi for læserne. Søgeord, overskrifter, meta description, mv. gælder stadig, men SEO-indsatsen skal integreres naturligt på en måde, der spiller sammen med tekstens budskab. Knækker du koden, er der god chance for, at kunderne får lyst til at hænge ud i dit online univers.

Inhouse eller freelance tekstforfatter?

De fleste kan skrive. Mange har en god historie i ærmet. Men de færreste kan formidle dit budskab, så det bliver levende, relevant og husket.

Spørg dig selv, om du har evnerne, medarbejderne eller ressourcerne til at bygge værdifuldt og engagerende content op omkring de søgeord, der matcher din virksomhed. Hvis ikke, så overvej at outsource tekstskriveriet til en tekstforfatter med styr på SEO og storytelling.

Derfor skal du hyre en ekstern tekstforfatter

No strings attached

Har du hverken tiden eller ressourcerne? En freelance tekstforfatter giver tekster og kommunikation fuld opmærksomhed, uden du behøver at forpligte dig.

På kundens side – for din skyld

Du tager med al sandsynlighed udgangspunkt i virksomheden. Eksterne kræfter vender blikket mod kunden og skaber indhold, der taler til målgruppens behov.

Nye øjne på gamle historier

Det kan være svært at se skoven for bare træer, hvis du står midt i den. Nye øjne kan opdage de historier, der gemmer sig nede ad stien eller vokser på træet lige foran.

No strings attached

Har du hverken tiden eller ressourcerne? En freelance tekstforfatter giver dine tekster og kommunikation fuld opmærksomhed, uden du behøver at forpligte dig.

Nye øjne på gamle historier

Det kan være svært at se skoven for bare træer, hvis du står midt i den. Nye øjne kan opdage de historier, der gemmer sig nede af stien eller vokser lige foran dig.

På kundens side – for din skyld

Du tager med al sandsynlighed udgangspunkt i virksomheden. Eksterne kræfter vender blikket mod kunden og skaber indhold, der taler til målgruppens behov.

Tekstforfatter med et journalistisk greb

En tekstforfatter skal ikke bare kunne skrive. En tekstforfatter bør stille de rigtige spørgsmål og undersøge, om der ligger et skjult potentiale gemt.

Kan murervirksomhedens kunde fortælle en god historie om sit nye badeværelse? Er der klimavenlige pointer, der skal frem i lyset? Hvilke samfundsmæssige historier og tendenser kan virksomhedens ydelser, produkter eller værdier hægte sig på?

Et spin-off til din storytelling

En virksomhed, der producerer vinduer, er ikke bare fortællingen om ruder og karme. Det er også fortællingen om indeklima, energieffektivitet og økonomi. På samme måde sælger et rejsebureau heller ikke bare fly og hoteller. Det faciliterer nærvær og pusterum for stressede sjæle. Det sælger minder og drømme, bidrager til større kulturforståelse og skaber rum, hvor mennesker mødes.

Med en journalistisk tilgang og storytelling kan den gode tekstforfatter skabe fortællinger og storyhacks, der taler til målgruppen og fremhæver dit brand og produkt.

Fra tanke til tekst: Sådan når vi i mål

Godt indhold kræver godt samarbejde. Derfor vil vi være i løbende dialog, så vi kan skabe det content, der matcher både virksomheden og målgruppen. Afhængig af projektets type og størrelse kan forløbet se sådan ud.

rocket

Kickoff

Vi definerer formålet, vender mulighederne og taler målgruppe, omfang og budget.

21-Check List

Arbejdsplan

Du modtager et tilbud med opgavens omfang, indhold, pris og tidshorisont.

19-research

Skriveproces

Research, interviews og skriveproces samt koordinering med eventuelle eksterne leverandører.

25-user

Feedback

Du får hele pakken af tekster og øvrigt indhold til gennemsyn og giver feedback.

Publicering

Teksterne rettes og efterredigeres, hvorefter de er klar til at blive publiceret.

Lad os tage en snak…

Har du brug for en tekstforfatter her og nu? Vil du have nye øjne på teksterne eller rådgivning til, hvordan du opruster med relevant indhold og nye vinkler?